2 Ocak 2021 Cumartesi

Beremle baktüs şalımla geldim...

Selamlar cümleten... 

öncelikle hepimizin yeni yılı kutlu olsun, 2021 herşeyin en hayırlısını getirsin ama özellikle sağlık illede sağlık getirsin, aylardır yüreğimiz ağzımızda yaşıyoruz bu korona yüzünden, inşallah yeni yılda bunuda yeneriz hep birlikte sağlıklı güzel günlere kavuşuruz, herkesler gibi benimde dileğim bu Rabbimden...   

 Gelelim bu evde kal günlerinde benim ne işler yaptığıma, tabiki boş duramayanlar tayfasından olduğumdan (dermişim) dumanı üstüne diyebileceğim örgümle geldim bugün, bir bere ve bir baktüs şal ördüm kendime... nihayet bir baktüsüm oldu benimde yıllar sonra😄..  inşallah önümüzdeki günlerde kış biraz olsun özlediğimiz yüzünü gösterirde kullanmakta nasip olur diye umudediyorum... şimdi bikaç bilgi veriyim belki yapmak isteyen olur...

ip olarak orta kalınlıkta herhangi bir ip diyeyim çünkü evde ince altı katlı ipim vardı onu kullandım ben, 4 nolu şişle bereyi lastiğinden 120 ilmekle başladım 15 sıra iki ters iki düz şeklinde lastik ördüm, üstüne fare dişi denilen örneği kurup 15cm kadar örüp devamında gelen 5cm kadar yerini hep kesme yaparak onbeş ilmeğe kadar azaltıp bitirdim ve diktim...

baktüs şalımı 6 ilmekle başladım, bir sıra örüp düz sırasına gelince 2 ördüm 1 doladım 2 ördüm 1 doladım 2 ördüm yani ortadaki artırmaları yaptım, 6 ilmeği tamamladım ters sırayı ördüm, düz sıraya başlarken şişe 3 ilmek aldım gelen ilmekleri ördüm tam ortadaki 2 ilmeğin iki yanına ip doladım tekrar artırmaları yaptım gelen ilmekleri ördüm bitişte şişe 3 ilmek attım yani bu sırada ilmek sayısı 8 birden artmış oldu, tersini aynen örüp, düz sıraya geçtiğimizde yine şişe  3 ilmek al, tam ortada birer dola ve sıra bitiminde şişe 3 al şeklinde devam edecek örnek bu şekilde artarak büyüyecek, her düz sırada toplamda 8 artacak ilmekler, ben 410 ilmek olanak dek ördüm şalımı, isteyen daha az ya da daha çok yapabilir ilmek sayısını bu şalınızın küçük yada büyük olmasını sağlar, bitişde tığla iki sıra zincir ve dolguyla toplar ördüm en son uçlar düzgün dursun kıvrılmasın diyede hafifçe uçlarına buharlı ütü sürdüm..

itiraf ediyim örmesi anlatmasından daha basitti, siz istediğiniz örneği uygulayabilirsiniz üstüne ben fare dişi denilen örneği yaptım kolayıma gitti, 1 sıra düz, 1 sıra ters, 1 sıra düz örüp ters sıraya geçtiğinizde 1 ilmek ters ör 1 ilmeği alt sırasından takıp düz ör 1 ilmek ters ör 1 ilmeği bi alt sırasından alıp düz ör şeklinde örülüyor bu model yani 4 sırada bir ters yönünden örnek dökülüyor...

buyrun fotolara, benden daha iyi anlatacaklar eminim mevzuyu😄


 

       

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder