30 Haziran 2013 Pazar

birazda mutfaktan

kabak mücverle başlıyım canlar, daha önce pişirmiştim ama paylaşmak bugüne nasip oldu,     herkes biliyordur aslında benimkisi tekrar olsun, ben ölçüyle yapmıyorum, kabakları  ve soğanı rendeliyorum ve suyunu sıkıyorum, bir yumurtayı, biraz maydanoz biraz dereotu, bir parça beyaz peyniri, tuzu ve pul biberi katıp karıştırıyorum bir kapta, en son üstüne birkaç kaşık un ekliyorum karıştırıyorum, kaşık yardımıyla yağı kızdırılmış tavaya parça parça koyuyorum, biraz üstlerine bastırıyorumki içide rahat pişsin diye, her iki tarafıda kızaran mücverlerimizi kağıt peçete serdiğimiz tabağa alıyoruz, bukadar işte;




köyden gelen vişneler bunlar, birazı yıkandı, çekirdekleri çıkarıldı reçel yapılmak üzere tencerede şekerlendi, birazı derin dondurucuya konmak üzere poşetlendi ve kavanozlandı, kalan kısmıysa yenmek üzere ayrıldı..
ve görümcemin bahçesinden gelen erikler, bir kısmı yıkandı poşetlendi dondurucuya atıldı, bir kısmı biraz şekerle suyla kaynatılıp erikleri süzgeçten geçirilip içilmek üzere şişeye kondu, inşallah sağlıkla yemek nasip olur canlar, 
herkese sağlıklı günler diliyorum....

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder