26 Kasım 2022 Cumartesi

Şifon kimono

 Selamlar herkeslere,

Yazın diktiğim bikaç dikiş projemden birini paylaşıyım sizlerle hazır fotolamışım bekliyorken hafızada, diğerlerini diktim giydim ama burda paylaşmayı unuttum inşallah başka zamanda onlarla gelirim,, bu basit kimonoyu çok önce çok uygun fiyata aldığım şifon kumaşla diktim, düz beden kalıbından fakir kol olarak, öncelikle şifon kumaşın dikimi zor olduğundan ben şekerli su yaptım içine bastırdım biraz beklettim sonra düzgünce asıp kuruttum, kuruyunca kayganlığını kaybediyor kesip dikmesi kolaylaşıyor, dikim işi bitince yıkayıp ütülüyorsunuz öneririrm,, bir de çizgili olunca kumaş işiniz hem zorlaşıyor hemde kolaylaşıyor, zor çünkü çizgileri dikkatlice yan yana getirmeniz gerekiyor özellikle ön ve yan dikişlerde,, bi taraftanda kolaylaşıyor etek ucu kol ucu gibi yerleri hizalayıp dikmesi basit oluyor,, ha birde böyle ince kumaşların temiz dikişe ihtiyacı var, önce ön yüzünden dikişleri çekip dikiş paylarını incecik kesip ters yüze çevirip paylar dikişin içinde kalacak şekilde yeniden dikiş çekmek iç kısmın temiz görünmesini sağlar ben bunda omuz ve yan dikişleri öyle yaptım benim gibi overloğu olmayanların bu işlemi yapması doğru olur,, en son yaka, önler, arka etek ucu, ve kol uçlarını makinede bastırdım bitirdim,, fotoları bol çekmişim umarım anlaşılır olmuştur,, şimdilik bu kadar kalın sağlıcakla...


  




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder