24 Nisan 2022 Pazar

lifler ve elmalı kurabiye

 Selamlar,, mutlu pazarlar dilerim herkese... 

bi önceki yazımın ardından yine bayaa ara verdiğimi farkettim.. geçtiğimiz bir iki ay misafirlerim vardı, kayınvaldem ameliyat oldu dizine platin takıldı dolayısıyla hem ameliyatın zorlugu hemde yaş itibariyle toparlanması bayaa güç oldu ama şuanda daha iyi durumda kendini idare ediyor şükürler olsun, sonrasında mübarek ramazan ayımız girdi derkene ben elişi almadım elime, ara verincede soğuyor insan, taa iki ay önce başladığım liflerimde yarım öylece poşetinde kalmıştı iki gündür elime aldım tamamladım, aklımdan ve yapılacaklar listemden çıkardım, bunlarıda can arkadaşımın iki oğlunun çeyizine ördüm hediye olarak şuan haberi yok tabi bundan...



Bir de şuracığa bi elmalı kurabiye tarifimi ekliyveriyim, daha önce yayınlamamışım sanırım ama yıllardır çok severek yaptığım kurabiyemdir, misafirlerime yapmışken aklıma geldi fotolayıverdim,

fındıklı elmalı kurabiye

yarım paket margarin
1 çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı tozşeker
1 paket kabartma tozu
1 limonun rendelenmiş kabuğu
aldığı kadar un

iç harcı,,,2 elma 
2 çorba kaşığı kıyılmış fındık 
1 tatlı kaşığı tarçın
2 çorba kaşığı tozşeker

üstüne ,, 1 yumurta sarısı,, pudra şekeri

iç harcını bir kasede birleştirin öncelikle
sonra bir kapta unu en son azar azar ekleyerek tüm hamur malzemesini yoğurun
elinize hamurdan küçük parçalar koparıp avuç içinde açın ortasına iç malzemeden bir tatlı kaşığı koyup hamuru kapatın,
yağlanmış tepsiye dizin, yumurta sarısını sürün
önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin
pudra şekerini serpip servis yapın

yapana afiyet olsun...

bugünlükde bu kadar olsun... kalın sağlıcakla... hayırlı ramazanlar...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder