5 Nisan 2020 Pazar

konumuz korona çalışmamız maske (maalesef)(mask)


Selamlar cümleten,
hepimizin mevzusu korona günlerdir hatta haftalardır, uzunca bir zamanda gündemimizde kalacak gibi görünüyor maalesef, diliyorumki sağlıcakla atlatalım inşallah, bende maskelere başladım mecburen, şuan bikaç tane diktim, nette  çeşitli modeller var, herkes kendince hangisi daha iyi nasıl korur derdinde haklı olarak, kim neler dikmiş diye videolara bakarken tesadüf karşıma yabancı genç bir hanımın maske dikim videosu geldi izledim mantıklı geldi banada, o modelden diktim çokta basit çok kısa sürede herkesin yapabileceği türden, sizlerede anlatıyım belki yararlanmak isteyen olur, ben evdeki artık parçalarımı değerlendirdim bu yüzden farklı iki pamuklu kumaş ve de bebe lastiği kullandım, 23cm e 19cm olarak iki parça kumaş +14 cm den iki adette lastik kestim

her iki kumaşıda her iki kısa kenarlarında dışarıdan ortaya doğru 5,5cm ölçtüm işaretledim, kumaşı ikiye katlayıp tırnak çizgisi çektimki ortayı rahat bulayım diye, açtım tekrar ve işaret aldığım noktaları kumaşın tam ortasında karşılıklı birleşecek şekilde katladım 






14 er cm kestiğim bebe lastiklerimi takmaya geldi sıra onuda nasıl dikip hazırladığımı fotoda göreceksiniz, iki uçlara lastikleri dikerken ortadaki pliyide dikiyorumki sabitlensin, diğer parçanında pli kısmını dikip sabitliyorum kenarlardan



buraya kadar her iki parçamızıda hazırladık birleştirmeye, bundan sonra pliler ve lastikler içte kalacak şekilde yüzyüze kapatıcaz kumşaları, ters yüzler dışta olacak

ters yüzden dört kenarınada dikiş dikicez yarım cm kadar pay versek kafi gelecektir, yalnız uzun kenarın ortasında  4-5cm açıklık bırakıcaz ki yüzünü çevirebilelim diye

fotolardan anlaşıldığı üzre iç yüzü dikip çevirdim ön yüzü göründü maskemizin, en son kenarlarını elimizle şöyle bir düzeltip dört kenarına incecik spor dikiş gidiyoruz haliyle ortadaki açık bıraktığımız yeride böylelikle üstünden dikip kapatmış oluyoruz arkadaşlar ve son hal




alttaki maskede eşimin isteği üzerine kottan diktiğim, dışa gelecek yerine tek kat kot içe gelen kısmına beyaz poplin kumaş olarak yine iki kat çalıştım, sadece lastik ölçülerini 16cm'e cikardim

umarım anlatımımdan ve fotolardan net anlaşılmıştır dikim, en kısa zamanda tüm bunlardan sağlıkla kurtulabilmeyi diliyorum hepimize...İnşallah...Amin...
kalın sağlıcakla...

NOT; fotoların üstüne tıklarsanız büyürler

10 yorum :

  1. Ellerine sağlık ablacım, ne güzel anlatmış dikmişsin... Umarım bu günleri en kısa sürede atlatırız... Ancak bi gerçeğin tam ortasındayız,,, maskeler satın almayla olmayacak,, yetişemeyeceğiz piyasa fiyatlarına... O Sebeple dikim şart...

    YanıtlaSil
  2. sağol Nurhan'cım canım, inşallah en kısa sürede normal hayatımıza döneriz, ürüne rağbet arttıkca piyasa fırsatçılarıda çoğalıyor maalesef, bizde onların eline düşmeyelim ve dikelim...

    YanıtlaSil
  3. Bu modeli beğendim bende elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Ben yapamıyorum ama sağolsun eltim bana dikmiş göndermiş. Seninde ellerine sağlık:)
    Bu arada mail abonelik butonu koyarsan daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil
  5. sizde sağlıcakla kullanın Beyda hanım, herdaim lazım olan sağlık şu durumda herşeyden daha önemsenesi daha sakınılası bir hal aldı, umudediyorumki en kısa sürede normal hayatımıza devam etme şansını yakalarız yeniden...teşekkür ederim öneri için.. sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil

  6. Elinize sağlık maske dikimini ayrıntılı bir şekilde anlatım ve görseliyle sunmuşsunuz inşallah çok yakın bir zamanda bu sıntılı süreçten kurtuluruz iyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  7. inşallah Sibel hanım bu süreci sağlıkla atlatmak nasip olsun hepimize..teşekkür ederim.. iyi akşamlar...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık .Sağlıkla kalın ...

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim Sevtap hanım, iyi akşamlar...

    YanıtlaSil