30 Mayıs 2013 Perşembe

Gül reçeli

Geçen hafta kayınvalde köyden küçük bir erzak paketinin içinde güller göndermiş, bende onları reçel yaptım, afiyetle yiyoruz şimdi, tarifimi işte;
Gül reçeli== 2 su bardağı yıkanmış taze gül yaprağı
             7 su bardağı kadar şeker
             4,5 su bardağı su
             birkaç tane limon tuzu yada suyu
limon tuzu hariç tüm malzemeyi bir tencereye koyup bir süre beklettim sonra ocağa koyup kaynattım, kaynayınca limon tuzunuda ekledim, kıvamını buluncaya kadar pişirdim, bu kadar... aslında şeker ve su miktarını biraz daha artırıp reçel miktarı çoğaltılabilir ama ben bol iç harçlı sevdiğimden bu şekilde yaptım, 1 litrelik konserve kavanozu dolmak üzere çıktı bu ölçüyle, şimdi buyrun fotolara;



artanınıda bir kaba koyup dondurucuya koydum

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder