21 Ocak 2023 Cumartesi

un helvam


Tatlı yiyelim tatlı konuşalım diye bugün un helvamla geldim,, bikaç gün önce akşam çay yanına yapmıştım tarifini sizlerlede paylaşıyım istedim, yiyen herkes tarafından çok seviliyor ve tarifi isteniyor,,  fotoda cüzümde çıkmış, kursa gidiyorum ve hocamızın ödev olarak verdiği sureyide çalışıyorum bitaraftan ee çalışkan öğrenci olmak kolay değil dimi😃

öncelikle 200 ml lik normal su bardağı kullanıyorum ben

2 su bardağı su 
2 su bardağı şeker    küçük bir tencerede kaynamaya bırakılır

başka bir tencerede 2 su bardağı sıvıyağ
                                4,5 su bardağı un   kavrulmaya alınır, uzun süre karıştıra karıştıra açık kahve tonunu alana dek kavurdum, ocağın altını kapatıp kaynayan şerbeti kızgın una döktüm burda dikkat etmek gerekiyor sıçrayan şerbet eli yakmasın, şerbeti unun heryerine gelecek şekilde güzelce karıştırıp bir tepsiye döküp bastırarak düzledim, biraz soğuyunca istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz, ben hindistan cevizi ve ceviz kırıntısı serpiştirdim, sonra dilimledim ve afiyetle yedik,, öneririrm...

kalın sağlıcakla...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder